شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

همکاری های بین المللی در زمینه دولت الکترونیک

تیک نیوز

دوشنبه ۱۱ دی ۱۲۷۸ - ۰۰:۰۰:۰۰


دکتر واعظی در دیدار با مارینا کالیوراند وزیر امور خارجه استونی بر همکاری های مشترک در زمینه دولت الکترونیک تاکید کرد.

وایمکس نیوز - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، تعاملات اقتصادی در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات را ضروری خواند و توسعه روابط خارجی ایران و دنیا را جهت استفاده از همه امکانات ضروری برشمرد.

همکاری های بین المللی ایران از قول وزیر ارتباطات در زمینه های ICT،R&D ‌، پستی، فضایی،‌دولت الکترونیک  و همچنین تجارت الکترنیک، آمادگی داریم همکاری های مشترک را، با کشور استونی و بخش خصوصی آن، گسترش خواهد یافت.این همکاری ها به گسترش روابط اقتصادی این دو کشور کمک خواهد کرد و با توجه به اینکه ایران و استونی در کشورهای یکدیگر سفارتخانه ندارند؛تشکیل اتاق مشترک در بخش خصوصی ،می تواند به گسترش روابط بازرگانی دو کشور ، کمک کند.

 

با توجه به تجربه کشور استونی در عملیاتی کردن امکانات دولت الکترونیک در بخش های اداری،آموزشی ، بهداشتی ، وزیر امور خارجه این کشور تمایل کشور خود را برای همکاریهای مشترک با دانشگاه ها ، مراکز آکادمیک ، و بخش های امنیت فضای مجازی و IT  در ایران ابراز کرد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بخشی از تجربیات کشورش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: استونی آمادگی دارد این تجربیات را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

 

وی همچنین به ارتباط نزدیک میان دولت، دانشگاهها و تولیدکنندگان در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در استونی اشاره کرد و گفت:‌ در این حوزه دانشگاه های استونی به خوبی فعال هستند و تجربیات مناسبی را در اختیار دارند.
 

 

 

 

 

وزیر ارتباطات با اشاره اینکه در این سفر بر سر امضای توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری متقابل بحث و تبادل نظرخواهد شد؛ ادامه داد: مراودات دو کشور  درسال 93 به نسبت سال 92،  2/5 برابر و سال 94 نسبت به سال 93، 10 برابر  شده است.

وی با بیان اینکه اکنون حجم مبادلات دو کشور، حدود 15 میلیون دلار است؛ اظهارکرد: در دو زمینه تحقیق و توسعه و همچنین ارائه خدمات، آمادگی همکاری های مشترک وجود دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو